har lagts till i korgen

Det gick inte att lägga till produkten.

Vanliga frågor

Vanliga frågor

Beställning

  • Var är min order?

    På Mitt konto kan du se alla detaljer gällande din aktuella order och tidigare ordrar. Här kan du skapa returer och hantera dina beställningar. Du måste vara inloggad för att se mina sidor, om du har lagt en order skapas automatiskt ett konto åt dig. Du får ett mejl med inloggningsdetaljer, dubbelkolla skräpposten om du inte ser i vanliga inkorgen.

  • Kan jag ändra eller ta bort min order?

    Du har inte möjlighet att själv ändra din order efter du har bekräftat den. Däremot så kan vår kundtjänst ändra eller ta bort varor ur din order så länge den inte hunnit bli behandlad av vårt lager. Kontakta oss så hjälper vi dig.

    OBS! Vi är väldigt snabba med att hantera din order och skicka iväg den.

  • Jag har inte fått bekräftelse, har min order gått igenom?

    Du kommer att få en orderbekräftelse till den e-postadress du uppgett en stund efter att ditt köp har blivit godkänt. Om du inte ser mejlet i din vanliga inkorg rekommenderar vi dig att kolla igenom skräpposten. Om du inte ser bekräftelsen i skräpposten kan du kontakta oss så hjälper vi dig.

  • Betalning

  • Köpet gick inte igenom men det har gjorts en reservation ändå?

    Det kan i sällsynta fall ske en reservering på ditt konto även om det uppstod ett fel vid ordertillfället. Kontakta oss så hjälper vi dig!

  • När får jag tillbaka pengar för min retur?

    Du kan se din återbetalning på ditt kontoutdrag inom 5 bankdagar räknat från och med dagen vi hanterat din retur. Återbetalningen görs alltid till samma betalkort/konto som användes vid köpet.

    Notera att det kan ta upp till 5 dagar för oss att hantera din retur efter att vi tagit emot den.

    Tänk på att du själv kan flytta fram din fakturas förfallodatum om det behövs genom att logga in på mina sidor på Sveas hemsida.

  • Jag har gjort en retur, vad ska jag betala?

    Om det finns någonting kvar att betala på fakturan skickar Svea en uppdaterad faktura via mail till dig efter att vi har hanterat din retur. Du kan även se din uppdaterade faktura på Mina Sidor hos Svea.

    OBS! Vid retur återbetalas inte extra tilläggsavgift som fraktavgift.

    Fler frågor? Hör av dig till Svea på 08-514 931 13 eller logga in på Mina sidor.

  • Retur

  • När får jag tillbaka pengar för min retur?

    Du kan se din återbetalning på ditt kontoutdrag inom 5 bankdagar räknat från och med dagen vi hanterat din retur. Återbetalningen görs alltid till samma betalkort/konto som användes vid köpet.

    Notera att det kan ta upp till 5 dagar för oss att hantera din retur efter att vi tagit emot den.

    Tänk på att du själv kan flytta fram din fakturas förfallodatum om det behövs genom att logga in på mina sidor på Sveas hemsida.

  • Jag har gjort en retur, vad ska jag betala?

    Om det finns någonting kvar att betala på fakturan skickar Svea en uppdaterad faktura via mail till dig efter att vi har hanterat din retur. Du kan även se din uppdaterade faktura på Mina Sidor hos Svea.

    OBS! Vid retur återbetalas inte extra tilläggsavgift som fraktavgift.

    Fler frågor? Hör av dig till Svea på 08-514 931 13 eller logga in på Mina sidor.

  • Hur gör jag en retur?

    Packa varan väl i produktens originalförpackning. Skicka tillbaka i samma emballage varan kom i, alternativt eget yttre emballage.

    Fyll i returblanketten som följde med i ditt paket noggrant & lägg med ifylld returblankett i paketet. OBS! Returpaket som inte har ifylld returblankett kommer inte att hanteras/återbetalas.

    Klistra på returfraktsedeln som du fick med i ditt paket på emballaget. Lämna in paketet till närmsta postombud som hanterar DHL-paket. Spara kvittot.

  • Jag har inte fått en returfraktsedel?

    Om du inte fått med en returfraktsedel i ditt paket så kan du kontakta oss så hjälper vi dig med en ny fraktsedel.

  • Hur gör jag ett byte?

    Vi gör inga manuella byten utan du gör en vanlig retur och beställer sedan det som önskas på nytt.

  • Har ni mottagit min retur?

    Det brukar kunna ta lite längre tid att hantera returer så ha tålamod. Vi bearbetar din retur inom 5 dagar efter att vi mottagit den och återbetalar dig summan för de varor du returnerat. Om du valt att betala med faktura rekommenderar vi dig att betala din faktura under tiden för att slippa ev. påminnelseavgift om returen drar ut på tiden.

  • Vad kostar en retur?

    Retur kostar 69 kr och dras av det belopp som återbetalas till dig.

  • Kan jag returnera rea-varor?

    Ja, självklart! Du har samma returrätt för alla varor du handlar hos oss.

  • Ångerrätt

    Du har alltid ångerrätt i 30 dagar när du handlar hos oss. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp genom att meddela oss detta inom 30 dagar från det att du eller ett ombud till dig tagit emot den beställda varan (ångerfristen). Varan ska skickas i retur inom 30 dagar räknat från det datum du meddelade oss om att du utnyttjat din ångerrätt. Produkterna ska skickas tillbaka i originalskick och i sin originalförpackning med etiketter och taggar kvar. För mer information om din ångerrätt, se våra allmänna villkor.

  • Kan jag returnera matchtröjor med tryck?

    Nej, det går inte att returnera matchtröjor med eget tryck som tillval.

  • Leverans

  • Leveranstid

    Det tar normalt 1-3 arbetsdagar för oss att leverera din order till dig.

  • Fraktkostnad

    Frakten kostar 69kr om du handlar för mindre än 850kr.

    Fri frakt gäller om du handlar för över 850kr.

  • Var levereras min order?

    Vi använder DHL som fraktbolag och skickar alltid ditt paket till det postombud som ligger närmast din adress som du skrivit in i ordern.

  • Reklamera

  • Hur gör jag en reklamation?

    Du gör en helt vanlig retur och fyller i Reklamation som returorsak i returblanketten som du fick i ditt paket.

    Mejla oss om du har gjort en reklamation och vill att vi ska skicka ut en ersättningsvara.

  • Konto

  • Nytt konto

    När du lägger en beställning hos oss för första gången så skapas ett konto automatiskt åt dig. Du får ett mejl skickat till dig med alla detaljer för hur du ska logga in.

  • Mitt konto

    Under Mitt konto kan du uppdatera dina uppgifter och se tidigare ordrar.

  • Jag har glömt mitt lösenord

    Klicka på “Logga in”, och sedan “Glömt lösenord”. Fyll sedan i din e-mail så kommer vi att skicka en länk där du kan skapa ett nytt lösenord.

  • Rabattkod & kampanj

  • Hur får jag tillgång till rabattkoder?

    Genom att följa oss på sociala medier och prenumerera på vårt nyhetsbrev så är du alltid först med att ta del av våra rabatter och erbjudanden.

  • Hur använder jag en rabattkod?

    Du fyller i din rabattkod i kassan under “Har du en rabattkod?. Fyll i koden i fältet och tryck på pilen för att den ska aktiveras.

  • Presentkort

  • Hur använder jag mitt presentkort?

    Du fyller i ditt presentkortsnummer i fältet “Har du ett presentkort?” i kassan. Tryck sedan på pilen för att det ska aktiveras.

  • Mitt presentkort fungerar inte?

    Om du fyllt i ditt presentkort och det uppstår något fel så kan du kontakta oss så hjälper vi dig. För snabbare hjälp rekommenderar vi att du fyller i ditt presentkortsnummer när du kontaktar oss.

  • Varukorg0
    Det finns inga produkter i varukorgen!
    Fortsätt handla
    0